Kwaliteitsmanagement

Het doel van deze norm is om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten met betrekking tot de kwaliteit van de producten en diensten die wij hen leveren, of deze te overtreffen.Deze norm is gebaseerd op een aantal eisen, gegroepeerd in 5 hoofdstukken:

  • Kwaliteitsmanagementsysteem: Identificatie van de processen (dit zijn de belangrijkste activiteiten)
  • Directieverantwoordelijkheid: het beleid en de kwaliteitsdoelstellingen vastleggen, luisteren naar de klant, bepalen wie wat doet en verantwoordelijkheid geven, communiceren
  • Management van de middelen: humanresourcesmanagement, definitie en onderhoud van de apparatuur
  • Realiseren van het product: alles wat bijdraagt aan het realiseren van het product of het verlenen van de dienst, van de commerciële activiteiten, offertes, orderafhandeling tot de levering van het product aan de klant inclusief follow-upacties zoals installatie en service na verkoop
  • Meting, analyse en verbetering: integratie van alle activiteiten op het gebied van controle, procesbewaking en continue verbetering