Geef uw marketingactiviteiten meer kracht

Geef uw marketingactiviteiten meer kracht

24/05/2018

Vandaag de dag worden organisaties voortdurend gebombardeerd door bedrijven die via allerlei kanalen contact met hen proberen te leggen. Om een aanvaardbare return on investment te genereren, moet marketing impact hebben. Een manier om dat voor elkaar te krijgen is door ervoor te zorgen dat de communicatie op de juiste manier bij de juiste klant komt en dat boodschappen doelgericht en gepersonaliseerd zijn.

Marketing communicatie moet zo simpel en efficiënt mogelijk verlopen. Bedrijven willen het liefst boodschappen uitsturen die gepersonaliseerd en op maat van de ontvanger gesneden zijn. Het probleem is echter dat een handmatige verwerking hiervan doorgaans moeizaam verloopt en niet altijd vrij is van fouten.

Eenvoud en Snelheid combineren met Personalisatie 

Bedrijven die voor digitale communicatiemanagement kiezen, kunnen hun marketing communicatie personaliseren en versterken en tegelijkertijd vele tijdrovende voorbereidingstaken automatiseren.

Twee belangrijke aspecten primeren hierbij. Ten eerste bestaat de mogelijkheid om vanuit verschillende interne bronnen (klantenbestanden) informatie te verzamelen en bundelen om zo op vlak van inhoud en vorm tot een efficiëntere samenstelling van de communicatie te komen.

Ten tweede: omdat de boodschappen naar keuze via diverse kanalen verspreid kunnen worden (waaronder e-mail en post), kan men rechtstreeks tegemoetkomen aan de verwachtingen van de ontvanger. 

Hierdoor minimaliseert u enige tijdrovende en foutgevoelige aanpassingen van data en kan u een klantgedreven multi-channel communicatiestrategie ontwikkelen waarbij bestemmelingen zélf kunnen kiezen hoe zij benaderd willen worden. 

Multi-channel Communicatiemanagement 

Multi-channel communicatiemanagement software maakt communicatie effectiever en zorgt ervoor dat elke boodschap via de voorkeurskanalen van de klanten wordt verzonden. Hierdoor kunt u:

  • Tijd vrijmaken voor andere activiteiten - door de productie van communicatie te automatiseren komt tijd vrij die besteed kan worden aan andere taken
  • Elke marketingboodschap optimaliseren - of het gaat om een eenvoudige toevoeging van de naam van een klant, het invoegen van een gepersonaliseerde boodschap of koppeling aan een geschikte mailer, de impact van op maat gesneden communicatie is maximaal en leidt tot grotere klanttevredenheid en betere verkoopresultaten 
  • Klantrelaties opbouwen – informatie die naar klanten wordt verstuurd moet best relevant en op hen zijn afgestemd. Zo niet gaat de boodschap niet alleen verloren maar kan deze overigens een verkeerde indruk genereren geven en het imago van uw zaak beïnvloeden. Doelgerichte en gepersonaliseerde communicatie houdt rekening met de behoeften van de klanten. Dit is essentieel voor hun betrokkenheid en bevorderlijk voor de klantrelatie. 

Add new comment