Handleiding
          Hulp bij foutcode (Error Code)
         Product Safety Data Sheets
       De productinformatie bekijken

 

Frankeermachine IS-420- Support

Is mijn netwerk compatibel met een nieuwe IS-frankeermachine?

Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IS-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres.

 

Klik hier om de IP Checker te downloaden

Hoe een tekstbericht in mijn frankeermachine invoeren?

Met uw Is frankeermachine kan U gratis tot 10 verschillende berichten afdrukken naast de frankeerdatum.

Klik hier om de handleiding te volgen.

 

Om een slogan of een logo toe te voegen, neem contact op met de klantenservice.

Wat kan ik doen bij een slechte afdruk?

U neemt het inktpatroon uit het toestel en reinigt beide inktkoppen met een vochtige doek.

OPGELET:

Steeds water gebruiken, nooit droog afvegen.

Nooit schudden met het inktpatroon!!!

Op welke manie kan ik een slogan permanent activeren op mijn IS-frankeermachine?

U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘STANDAARD AFDRUKINSTELLINGEN’. In volgend menu kiest u voor ‘TOEVOEGEN SLOGAN’, waarna u de gewenste slogan kan kiezen.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Ik zou graag de taal van mijn Is-frankeermachine permanent veranderen

 kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUP.ERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘VOORKEUREN’. Selecteer de optie ‘TAAL’ en kies de gewenste taal.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Ik krijg de boodschap "Verbindingsfout"

Raadpleeg het volgende document

Ik krijg de boodschap "Meter afgesloten"

Indien u langer dan 6 maand geen verbinding maakt met de postserver, krijgt u deze melding te zien. U kan zonder probleem een oplading doorvoeren van 0 euro om dit probleem te verhelpen.

Ik krijg de boodschap "Inspectie nodig, druk geldbeugel"

Deze foutmelding kan simpel opgelost worden door een nuloplading door te voeren. Gebruik de toets met de geldbeugel om een bedrag van 0 euro op te laden. 

Ik krijg de boodschap "Geen dienst" (op het hoofdscherm)

Deze melding heeft betrekking tot het tarief. U kan bij een aangetekende verzending bijvoorbeeld kiezen voor de extra dienst: ‘Bericht van Ontvangst’. Andere tarieven hebben geen bijkomende diensten. De machine zal in deze gevallen perfect functioneren, ondanks de boodschap ‘Geen Diensten’.

Ik krijg de boodschap "Geen beeld"

U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘OLS’ gaan. Hier zal u kunnen kiezen uit drie mogelijke serveroproepen, in uw geval drukt u bij ‘UPLOAD STATS’ op OK. Nadat de statistieken zijn doorgestuurd naar de servers, kan u de frankeermachine opnieuw gebruiken.

Ik krijg de boodschap "Bedrag niet toegelaten"

Hoogstwaarschijnlijk is uw saldo ontoereikend. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 

Hoe kan ik mijn weegschaal resetten?

Maak eerst het weegplatform leeg,  druk op de toets ‘MENU’ en kies ‘INSTELLINGEN MACHINE’. Kies vervolgens ‘WP NULSTELLEN’ en bevestig met OK.

Hoe kan ik mijn IS-frankeermachine opladen ?

Druk op de toets met de geldstukken. Kies vervolgens de tweede optie ‘KREDIET’. De machine zal u nu de pincode vragen om op te laden, geef deze in en bevestig vervolgens met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost.

EXTRA INFORMATIE:

Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer:  02 201 11 11

Hoe kan ik jobs instellen op mijn nieuwe IS-frankeermachine?

 kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘BEHEER JOBS’ en kies het gewenste jobnummer. Druk daarna ‘AANMAKEN’.

 Geef een naam in naar keuze. Kies achtereenvolgens de gewenste tekst, slogan, tarief en eventueel het departement.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Hoe kan ik inkpatronen, enveloppen en andere benodigdheden bestellen ?

Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.be . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.

  • inkpatronen voor frankeermachines
  • enveloppen C4, C5, C5/6
  • onderhoudsproducten voor omslagvulmachines
  • MSE toners voor uw printers
  • Kaarten en inktpatronen voor uw Evolis card printer
  • inktcartrigdes voor adresseersystemen
  • Plastic opvangzakken voor papiervenietigers

Hoe kan ik een logo of PB stempel aanvragen ?
  • Stuur een mail naar slogans@neopost.be
  • Indien u een logo wenst aan te vragen, kan u altijd een afbeelding in de bijlage sluiten. Wij aanvaarden enkel bestanden in JPEG formaat (532 x 295 / 300 dpi).
Hoe kan ik de tellerstanden raadplegen van mijn nieuwe IS-frankeermachine?

Druk op de toets met de geldstukken en kies de eerste optie ‘DEGR/PROGR TELLERSTANDEN’.

  • Degressief = resterend krediet op de machine.
  • Progressief = reeds gefrankeerd totaal bedrag op de machine.