Met een uv-printer bedruk je nagenoeg élk voorwerp

09/03/2017

Voor bedrijven is het interessant om gadgets en promotieartikelen te (laten) bedrukken met hun naam en logo. Met behulp van een uv-printer kunnen zowel professionele drukkerijen als andere bedrijven relatiegeschenken en kantoorbenodigdheden personaliseren. En het gaat nog veel verder, want ook bedrukte suikerbonen, jojo’s, gsm-hoesjes, kerstballen, … behoren tot de mogelijkheden van een led-uv-printer.

De doorbraak van uv-printing

Uv-printers maken gebruik van uv-uithardende inkten. Wanneer de vers aangebrachte inkt met ultraviolet licht wordt belicht, treedt er een fotochemische reactie op die een ultrafijn netwerk van polymeren creëert (een proces dat in het Engels ‘UV curing’ heet). Eenvoudig gesteld: de inkt droogt supersnel en hecht zich moeiteloos aan zowat elke ondergrond. In tegenstelling tot andere druktechnieken, vormen zachte materialen hier bijvoorbeeld geen probleem. Naast papier en karton kun je ook drukken op plastic, textiel, hout, aluminium, glas, leder, …

Dit zijn de belangrijkste troeven van uv-drukken:

  • Ultrasnel droog
  • Waterbestendig
  • Krasvast
  • Alle ondergronden en materialen
  • Uitmuntende beeldkwaliteit
  • Mooie, levendige kleuren

Bedruk gadgets, promomateriaal en kantoorbenodigdheden

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van wat je met een led-uv-printer kunt bedrukken:

  • Balpennen en potloden
  • USB-sticks
  • Gsm-hoesjes
  • Badges
  • Speelgoed
  • Relatiegeschenken
  • Signalisatie
  • Awards en trofeeën
  • Kaartjes en geschenken voor geboortes, communies en huwelijken

Meerwaarde voor drukkerijen en andere bedrijven

Waarom zou je als onderneming nu investeren in een uv-printer? Voor drukkerijen ligt de keuze voor de hand. Zij proberen hun klanten namelijk een breed spectrum aan mogelijkheden te bieden. Met een uv-printer in de drukkerij kunnen ze zich op een extra punt onderscheiden van concurrenten. Want dankzij zo’n printer ben je in staat om op veel meer dan alleen papier te drukken en kun je je professionele en particuliere klanten van A tot Z van dienst zijn.

Ook andere bedrijven en organisaties kunnen gebaat zijn met een eigen uv-printer. Een degelijke uv-printer vergt dan wel een behoorlijke investering, maar als je vaak gepersonaliseerde promotieartikelen, kantoorbenodigdheden of gadgets bedrukt, haal je dat er gegarandeerd opnieuw uit.

Het belang van gepersonaliseerd promotiemateriaal

Het lijken misschien kleinigheden, maar gadgets en promotiemateriaal zijn wel degelijk belangrijke hulpmiddelen om de merkbekendheid te vergroten. Kleine geschenkjes creëren goodwill bij klanten en partners en als ze gepersonaliseerd zijn volgens je huisstijl, helpen ze je ook om van jouw merk een vaste waarde te maken. Die zaken moet je ook in gedachten houden wanneer je de return on investment (ROI) van een uv-printer berekent.

Ontdek de verschillende modellen uv-printers van Neopost.

Add new comment