direct mail enveloppe bedrukken

Een succesvolle direct mail begint met een intrigerende enveloppe

06/12/2018

Ontdek hoe je je direct mail doet opvallen door de enveloppe te personaliseren en strategische kleuren te gebruiken.

Er is geen ontsnappen aan de information overload die consumenten elke dag ervaren, zowel online als op straat en in hun brievenbus. Dat maakt het voor bedrijven vandaag moeilijker dan ooit om bij hun potentiële klanten in het oog te springen, ongeacht welk kanaal ze aanwenden. Nochtans is het zeker niet onmogelijk. Wat direct mails betreft, is de juiste enveloppe het ideale marketingelement om de ruis te doorbreken, de response rate aanzienlijk te verhogen en de ROI te maximaliseren. Lees verder en ontdek hoe personalisatie en strategisch kleurgebruik je enveloppes voortaan extra doen opvallen.

 

1.Persoonlijk geadresseerde enveloppes bedrukken

Ongeadresseerde reclame is niet meer van deze tijd, maar persoonlijk gerichte brieven trekken wél nog de aandacht. Een enveloppe personaliseren begint – maar eindigt zeker niet – bij de naam en het adres van de ontvanger. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar veel bedrijven zien over het hoofd dat direct mails een veel betere response rate hebben als de naam en het adres rechtstreeks op de enveloppe gedrukt staan. Kleefetiketten laat je voor dit soort communicatie dus beter links liggen. 

Met een adresseerprinter is het kinderspel

Met de adresseerprinters van Neopost bedruk je in een handomdraai gepersonaliseerde enveloppes voor je direct mailings. Sommige exemplaren bedrukken je enveloppes zelfs in kleur, zodat ze meteen in het oog springen zodra de ontvanger zijn brievenbus opent.

2.Gerichte boodschappen en teasers

Ja, de adresseerprinters van Neopost kunnen gepersonaliseerde berichten en afbeeldingen rechtstreeks op de enveloppe drukken. En maar goed ook, want zelfs een teaser als “We hebben leuk nieuws voor jou, Simon!” maakt een wereld van verschil in het hoofd van je ontvangers. Om er een specifiek percentage op te kleven: maar liefst 84 procent van je ontvangers zijn geneigd om een enveloppe te openen als die duidelijk gepersonaliseerd is, aldus een studie van Infotrends in 2016.

 

3.Kleurenpsychologie

De AS-970C adresseerprinter van Neopost bedrukt enveloppes in alle mogelijke kleuren. Grijp die kans om kleurenpsychologie in jouw voordeel te gebruiken! Terwijl je concurrenten de kleur op hun enveloppes veelal beperken tot hun logo, gaat jouw enveloppe met alle aandacht lopen. En dat niet alleen. Je enveloppe brengt ook precies die emotie teweeg waar je met je direct mail op doelt, zolang je maar rekening houdt met deze vuistregels:

 

 

  • Rood associëren mensen doorgaans met enthousiasme en een gevoel van hoogdringendheid. Ideaal om koopjes mee aan te kondigen, dus. 
  • Oranje is eveneens een echte aandachtstrekker en straalt creativiteit en warmte uit.
  • Blauw heeft een kalmerend effect en wekt vertrouwen op.
  • Groen staat voor de natuur, maar ook voor rijkdom, en werkt ontspannend.
  • Geel is een warme kleur die mensen een blij gevoel geeft, maar vergeet niet dat je enveloppe wel leesbaar moet blijven.
  • Roze is de kleur van de romantiek – en de vrouwelijke tint bij uitstek.
  • Paars associëren we met intelligentie en respect – het is historisch gezien dan ook de kleur van koningen – en voelt een tikkeltje exotisch aan.

 

De perfecte enveloppe voor direct mailings ontwerpen

Hulp nodig bij het ontwerpen van de ultieme enveloppe? Maak het jezelf makkelijk met FlexMail. De software is bijzonder eenvoudig in gebruik en laat je zelfs toe om de snelheid van je adresseerprinters te maximaliseren.


Add new comment